Sunday, May 17, 2009

SELAMAT HARI GURU


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


Salam buat semua warga pendidik semoga masih bersemangat dan terus mengorak langkah berbakti kepada bangsa dan negara melalui kerjaya sebagai pendidik atau cikgu.Bagi rakan-rakan guru yang baru sudi-sudikan diri menimba pengalaman daripada cikgu-cikgu telah lama berkhidmat yang sudah semestinya kaya dengan pelbagai pengalaman berharga. Sebaliknya guru berpengalaman ini pula seharusnya tidak lokek untuk berkongsi pengalaman berharga mereka demi untuk kebaikan pelajar dan sekolah tercinta.

Kesempatan ini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan selamat hari guru kepada bekas guru-guru saya semasa peringkat rendah di SK Tanjung Bunga,PasirMas , Kelantan dari tahun 1979 - 1984 iaitu Cikgu Wan Zain , Cikgu Rugayah , Cikgu Mat Noor , Cikgu Mahyuddin , cikgu Fauziah , Cikgu Wan Harun dan ramai lagi yang tidak dapat saya bariskan kesemuanya.

Pada peringkat menengah pula, buat guru-guru di SMK Tendong Pasir Mas , Kelantan dari tahun 1985 - 1991 istimewa buat bonda 5A1 cikgu Nurmah, cikgu Ibrahim Husin, cikgu Che Awang dan abang saya cikgu Zulkafri Abd Ghani. Mentor dan sifu semasa di tingkatan 6 Cikgu Che Ismail Bin Che Husin juga buat Cikgu Muhammad Awang , Cikgu Muhammad Fitri , cikgu Zainuddin, YM Tengku Normah dan puluhan guru yang mungkin tidak dapat saya menulis kesemuanya di sini. Terima Kasih cikgu , tuhan saya yang tahu betapa saya menghargai jasa cikgu semua.

Buat semua rakan guru di SMK Subang, Shah Alam terutama pengetua Puan Bahariah bersama barisan pentadbir yang lain. Saya bertuah kerana berada dalam barisan pentadbiran yang mantap dan berkebajikan serta dikelilingi rakan guru yang mengambil berat antara satu sama lain.Salam dan selamat hari guru kerana hari ini negara mengiktiraf sumbangan kita dalam dunia pendidikan.

Coretan menjunjung kasih keikhlasan budi luhur guru -guru.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home